lørdag 16. juli 2016

New York dag 4 - what a day!

What a day - det er ikke noe mer å si om denne dagen, for noen fikk oppfylt sitt høyeste ønske i New York!

Vi startet dagen på Brooklyn Bridge. Eller det vil si, vi startet vel ikke akkurat der. Vi tok T-banen som vanlig. Haakon har blitt en racer på å finne frem med et kart som er lastet ned på forhånd.

Det var veldig morsomt å gå over Brroklyn Bridge - den er jo så kjent! Også her var det plenty med folk, rene folkevandringen over brua. Det var også veldig varmt, så det var godt å hvile litt i skyggen i en park vi fant på den andre siden av brua (som da blir på Brooklynsiden)











Herfra tok vi en Taxi til Chinatown. Utrolig spennende å se seg rundt der altså! Så kinesisk overalt liksom. Jeg synes dette var kjempegøy! Jeg ramlet innom en liten park og følte et sekund at jeg var i Kina. Kinsere overalt som satt på ulike bord og spilte spill eller kort.





Jeg visste at vi nå befant oss ikke så langt unna kontoret til Caasey Neistat. Jeg følte meg ferdig med dette kontoret for lengst, men det gjorde overhodet ikke Fredrik (og Haakon). Og vips sto vi der igjen da, utenfor kontoret til Casey og glante.

Jeg gikk inn i butikken ved siden av og sjekket ut forholdene for lunsj. Da jeg kom ut igjen, var det noen flere fans som hadde samlet seg. 8-10 stk kanskje, Og vet dere hva? Plutselig sto han der! Selveste Casey Neistat kom gående opp gata! Haakon og Fredrik trodde vel ikke sine egne øyne, men var kjappe nok til å få hver sin selfie. Casey var i grunn tålmodig og lot alle få bilde.




Vi (eller det vil se de) trengte nå litt tid på å summe seg og få sendt Caseyselfien så fort som mulig til venner og kjente. Heldigvis egnet butikken jeg fant kjempebra som lunsjsted. Her kunne man velge mellom mye forskjellig god mat og spise på en mezzanin inne i butikken. Helt perfekt. Gutta trengte fremdeles tid på å skjønne hva som egentlig hadde skjedd, så vi brukte langt tid og koste oss veldig med lunsjen denne dagen.

Mette og lykkelige surret vi videre opp Broadway før vi hoppet på en T-bane og gikk av i nærheten av Madison Square Garden. Det viste seg at Macys lå akkurat der vi gikk av, det var vi ikke klar over, men vi orket faktisk ikke å gå inn. Vi gikk ned til Madison Square Garden. Det var ikke noe spesielt egentlig, men skulle gjerne hatt en konsertopplevelse der.

Etter dette var vi innom postkontoret, hadde lest det var så stort og fint. Vel, jeg ville ikke satt det på topp 10 lista over ting i gjøre i New York for å si det sånn. Så måtte vi innom en "dingsebutikk" (en slags kjempestor Elkjøp), hvor den eneste som faktisk kom ut med noe i shoppingbagen var undertegnede. Riktignok et billig iPhone deksel.

Jeg hadde funnet en morsom meksikansk restaurant på Trid Advisor (Baby Bo´s) så vi dro dit på kvelden. Den var ordentlig festlig, men du verden for et støynivå! Så ble det Taxi hjem og forberedelse til avreise dagen etter.

Restaurant Baby Bo´s


 Fine fotomotiv på vei til restauranten 


 Stemningsbilde fra New York

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar