fredag 15. juli 2016

New York City dag 2

Dag 2 startet med en mye billigere frokost. Vi fant en fin liten sjappe som hadde mye bra mat.

Vi hadde avtalt å møte Ronny og Kasper for å sykle i Central Park. På sommeravslutningen på skolen fant vi nemlig ut at vi skulle til New York samtidig, så da avtalte vi og treffes.

Som sagt så gjort. Veldig hyggelig å være sammen med dem. Det var også veldig gøy å sykle i Central Park! En opplevelse vil jeg si. Det var bare de største veiene det var lov å sykle på, men til gjengjeld rakk vi gjennom hele parken tror jeg. En veldig fin park og jeg skjønner godt hvis New Yorkerne elsker denne parken.

Hele gjengen etter sykkelturen






Etter sykkelturen dro vi innom Apple butikken på 5th Avenue, en turistattraksjon i seg selv vil jeg påstå, og er vel blant de aller mest kjente Apple butikkene. Ekstremt mye folk, men veldig gøy.

Vi hadde en morsom lunsj (og billig) på en bule kan vi vel kalle det. Eneste ulempen er at sånne steder ikke har wifi, men bortsett fra det var det helt topp. Vi skravla og koste oss.

Om kvelden dro vi til Greenwich Village. Vi gikk fra Union Square, gjennom Washington Park (en veldig folksom og morsom park!) til en italiensk restaurant jeg hadde funnet på Trip Advisor (noe med Lanterne). Vi satt trangt og bråkete, men det var god stemning da!

Etter middagen dro vi tilbake til Times Square for å se hvordan det var der på kvelden. Det var livat! Det var helt sjukt mye folk, jeg har vel ikke sett maken på folkemengder på ett sted! Vi tuslet tilbake til hotellet og hadde hatt en kjempefin dag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar