torsdag 16. januar 2014

Si det med blomster

Jeg elsker blomster (hvem gjør ikke det), men det som er med blomster er at det er hele opplevelsen som er hyggelig. Alt fra du går inn i blomsterbutikken til du fornøyd pakker dem opp hjemme til at de lyser opp hjemmet. Eller hvis du skal gi dem bort, blomster er alltid hyggelig å gi synes nå jeg. Det som er litt spesielt med blomster er at det ofte er knyttet mye følelser til kjøpet. Ikke nødvendigvis hvis du skal ha dem hjemme på kjøkkenbordet slik jeg har nå, men det kan være både sorg og lykke knyttet til blomster (og alt i mellom). Det er ikke så mye annet som rommer et slikt register av følelser.

Nå ble jeg veldig filosofisk her merker jeg så jeg får roe ned nepa litt. Det jeg skulle frem til er at noen virkelig har skjønt dette med blomster og opplevelser og noen har det ikke. Noen pakker inne blomster så det er en fryd for øyet, mens noen pakker inn blomster som de pakker inn fisk.

Noen gir gode råd, prater og bryr seg, mens noen "couldn`t care less"

Her forleden dag var jeg på Floriss og kjøpte noen roser, vanligvis kjøper jeg dette i min favoritt blomsterbutikk, men nå ble det til at jeg kjøpte dem på Floriss. Det og en Hortensia. Damen bak kassen pakker inn blomstene og det er da det slår meg at hun sikkert har pakka fisk før for det var ikke akkurat med andakt og følelse for å si det slik. I det hun pakker inn Hortensiaen sier jeg: "tror jeg vanner den litt når jeg kommer hjem, den virket ikke så våt." Damen kjenner litt på tyngden av den innpakkede Hortensiaen og sier: "vil sikkert ikke skade det" Nydelig kommentar.

I min favoritt blomsterbutikk, snakker vi litt om hvordan jeg har tenkt å gjøre det med rosene, hun lager to buketter ut fra hvordan jeg har tenkt og pakker de alldeles nydelig inn. Har fått helt dilla på å ta bilde av blomstene og disse viser jeg gladelig frem i butikken etterpå. Vil jo gjerne de skal se hvor fint det ble. Litt loco der, ser den.

Min favoritt blomsterbutikk er en oase. Bare det å gå inn, er en opplevelse. De har også en del interiørvarer, te, såper og annen "pønt".

Etter all den skryten, må jeg jo fortelle hvor den ligger. På Fyrstikktorget, nærmere bestemt Blomsterdekoratørene på Fyrstikktorget. Følg dem gjerne på Facebook, men anbefaler mye heller å besøke dem!

Her er et stemningsbilde fra butikken:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar