mandag 13. januar 2014

Fint og kaldt

Hei

Hvis jeg skal oppsummere helgen med ett ord må det bli kaldt. Inmari kaldt. Eller så er det uvant med slike minusgrader vi hadde i helgen. Kroppen har ikke helt klart å omstille seg kanskje.

Vi var i Trysil og der var det rundt 15 minus, både lørdag og søndag. Jeg har tidligere stått slalom i Trysil i slike kuldegrader så gudane vet hvorfor det var så kaldt akkurat denne gangen. Selvfølgelig hjelper det at det blåser litt surt, spesielt i stolheisen. Det var nok denne som tok knekken på meg. For det var det jeg fikk. En knekk. Frøs hele søndagen, inkludert bilturen hjem og resten av kvelden hjemme. Gikk rundt med lue inne for jeg frøs så veldig. I seng kl 21, frysende. Det er da kanskje ikke så rart at man våkner med noe redusert toppform. Faktisk såpass skral at jeg måtte holde meg hjemme.

Uansett, Trysil var kjempebra. Topp forhold i bakken, masse nysnø på lørdag. En skikkelig pudderdag. Vi bodde på Radisson Blu, også det var helt topp. Vi var sammen med Øyvind, Line og Ola, også det var helt topp.

Jeg liker å ta bilder, men når det blir så kaldt som det var i helgen, orker jeg ikke tanken på å ta av meg votten, en for stor påkjenning. Klarte det imidlertid en gang. Da ble det slik:

 
 
 
Øyvind og Line hadde kledd seg veldig godt, Line lignet på en Teletubby med tykk dunjakke innenfor slalomjakke. I tillegg hadde hun en forhistorisk superullbukse under skibuksa. I tillegg kjørte hun med kamera under jakka. Ola kjørte med kamera utapå jakka, men det var stort sett tomt for strøm.
 
 
Søndag dro Line kameraet frem fra dypet (altså innenfor to jakker) og tok dette fine bildet:
 
 


På søndag ble det mer pauser enn slalomkjøring for mitt vedkommende. Jeg skal hvertfall saumfare klesskapene mine for å finne frem det aller varmeste tøyet jeg har!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar