mandag 6. januar 2014

Planer for kvelden?

Jepp, da var jeg tilbake allerede, under et døgn siden sist. Nå har jeg liksom bestemt meg så får vi se hvor lenge det varer :)

Jeg har vært ganske trofast på mandager i hele høst (vel siden november hvertfall). De satte nemlig opp en ny og (for meg) spennende time på Elixia, nemlig ballett. Vi snakker jo om en tidligere Prima Ballerina (i eget hodet hvertfall) som på ingen måte har glemt gamle ferdigheter. Vel, det vil si, jeg har ikke glemt dem, jeg klarer bare ikke gjøre dem like bra som før. Eller rettere sagt, det ser antageligvis helt håpløst ut.

Jeg var litt nysgjerrig første gang hva slags ballett det var snakk om. Om det var "kvasi ballett" eller ordentlig klassisk ballett slik jeg husker den. Det tok meg rundt 5 minutter å konstatere at her var det snakk om "the real thing." Instruktøren er et funn, han må ha danset i mange år. Superflink.

Timen er tredelt med oppvarming, styrke, bøy og strekk, så over til barre og til slutt en kort sammensatt danseseanse. Tror det er barredelen jeg liker best. Det er noe med å stå der å holde i den barren som vekker gamle følelser. Bena svinger litt hit og dit for å forenkle det veldig.

Det er mye jeg ikke var klar over når det gjelder ballet, blant annet er det genial coretrening (kjernemuskulatur) og både kondis, styrke og smidighet må være på plass. En god porsjon balanse skader heller ikke. Det som gjør dette litt komisk er at jeg per dags dato ikke har noe av dette. Jeg må stadig vekk smile og le av meg selv så jeg har en veldig morsom time (selv om den nok ikke er ment å være så veldig morsom).

Det mange har spurt meg om er om jeg har Ballerinaskjørt og ballettsko. Ballerinaskjørt er det dårlig med, men ballettsko derimot har jeg anskaffet meg. Da snakker vi ikke tåspissko (noen har spurt om dette også faktisk), men vanlig ballettsko. Bare det å kjøpe disse ballettskoene var en opplevelse. Boutique La Danse - say no more...

Her har jeg de på:


Da må jeg løpe -skal på ballett!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar