onsdag 24. august 2011

Skolestart

Har tidligere skrevet om de ordene jeg har et anstrengt forhold til, og nå i forbindelse med skolestart, kom jeg på noen til. Det første er kontaktpapir. Jeg hater kontaktpapir. Den er umulig å sette på, blir full av lufthull og mor blir gretten. Jeg skulle likt og visst hvem som har funnet opp noe så utrolig dustete. I teorien skjønner jeg faktisk at det er smart, det er i praksis jeg sliter. Tips til førstegangsbrukere: 1. Vær opplagt ved igangsettelse. Dette tar energi og krefter. 2. Ikke hiss deg opp underveis. 3. Fortell barna at de lufthullene er kjempemorsomme.
Det jeg sliter vel så mye med som kontaktpapir, er bokbind. Og da snakker vi type gjennomsiktig bokbind. Det tror jeg faktisk er enda verre enn kontaktpapir. Det sklir nemlig i alle mulige retninger og når du endelig har fått festet bokbindet på den ene siden, må du legge boken over på den andre siden og lure inn en teip i kanten. Balansekunst i seg selv. Velger du å la boken ligge oppe og teiper fast på andre siden, blir det rett og slett for trangt når boka skal lukkes.
I dag gikk dette faktisk relativt greit. 2 bøker med bokbind og 1 med kontaktpapir og jeg er ikke sååå grinete. Sånn ble resultatet:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar