torsdag 6. oktober 2011

Kong Olav og jeg

Jeg skriver om meg selv at jeg har en evne til å havne opp i de merkeligste situasjoner. Enten har jeg ordnet det helt selv, eller så har faren min hatt en finger med i spillet. Og denne historien er et eksempel på det!

Som dere skjønner er dette noen år siden. Far var formann i Pressefotografenes Klubb (PK). I forbindelse med PKs 50 års jubileum, hadde de invitert til stor fest på Rådhuset hvor selveste Kong Olav skulle komme å kaste glans over arrangementet. Jeg fikk da det ærefulle oppdrag å være blomsterpike.

Dette var selvfølgelig stor stas. Dette bildet kan det ikke være fattern som har tatt, for han er jo med på det. Det er heller ikke Albert Nordengen som har tatt det for han er også med på bildet.

Husker godt hva jeg hadde på meg. Et vevet, lilla ullskjerf , hvit bluse og stripete skjørt. Fri fra skolen fikk jeg også. Stor stas dette altså.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar