mandag 31. oktober 2011

Evaluering

I disse tider er det jo så populært med evaluering så da er det helt naturlig å avslutte med en "runde rundt bordet" etter gårsdagens tidligere annonserte dugnad. Kort oppsummert vil jeg si det var en ubetinget suksess. Snakk om å ha et ryddig loft! Jeg måtte bare le da jeg kikket opp på loftet etter at vi var ferdige. Helt tomt (nesten da). Fredrik på sin side, synes kanskje dugnad et litt oppskrytt, men var veldig ivrig på å lage saft og hjelpe til med å bake boller. Ellers var han og Haakon kjempeflinke til å pusse sølv. Jeg hadde heldigvis ikke sagt hvor dødskjedelig det er, så de gikk på med friskt mot. Det må også legges til at akkurat denne delen av dugnadsjobben ble ørlite kompensert så det trekker kanskje litt ned. På den annen side slipper jeg å stå på julaften sånn rundt klokken 16 og rope :"shit!, det hadde jeg glemt" for så å nipusse det som ser verst ut. Verdt noen kroner det?

Hvis man så skal vurdere hva som kunne vært gjort bedre (mye mer populært enn å si hva som var dårlig, men for å kalle en spade for en spade, kan det vel kalles dårlig) så var det timingen. Dugnaden varte fra 13-16, dvs 3 timer. På denne tiden skulle vi altså rydde loftet, sortere tøy, kjøre bort tøy til Fretex, avise fryseren, rydde og vaske kjøkkenskap, pusse sølv, rydde skuffer og bake boller. Litt ambisiøst eller?

I 17 tiden var vi ferdige med omtrent halvparten av oppgavene, bollene prøvesmakt og middagen på bordet. Kvelden ble toppet med en bordtennisturnering med Haakon og Kari i den superspennendefinalen. Et ordentlig lokalderby med andre ord!

Her ser dere noe av det vi ikke helt vet hva vi skal gjøre med:



Kosedyr fra Disney World samt 1 stk redningsvest. Sistnevnte har vi en plan om å selge, men hvis noen leser er interessert - så si i fra ;)

Hvis det skal deles ut noen "best performing price" her, tror jeg den må gå til Ole. Snakk om ha stayerevne og innsatsvilje på noe såpass kjedelig. Ser riktignok at det er noen pent stablede kartonger der oppe som ikke ble tatt opp til vurdering, men forble på loftet. Ole, det gamle rælet ditt fra gamle dager må nok til pers det også! Ny dugnad annonseres om ikke så altfor lenge ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar