lørdag 10. mars 2012

Storsenterdagen

Noe av det hyggeligste Fredrik og jeg gjør, er å ta en tur bare oss to. Og da går turen gjerne til et handlesenter. Akkurat nå har Fredrik oppdaget Sandvika Storsenter så da er det dit vi drar. Jeg må legge til at dette er noe vi ikke gjør veldig ofte, men et par ganger i året drar vi avgårde.

Ulempen i dag var at vi ikke hadde bil, men å komme seg til Sandvika Storsenter uten bil, burde ikke by på de store utfordringene. Oppdaget tidligere denne uken at Sandvika Storsenter nå tilbyr en senterbuss fra Oslo S. Helt gratis. Genialt tenkte jeg. Det var alt annet enn genialt. Det var en skivebom av dimensjoner. Jeg hadde fått med meg at den skulle kjøre innom Henni Onstad senteret, men regnet med at den kjørte noenlunde rett ut dit. Men langt derifra. Jeg tør å påstå at dette var den aller mest kronglete og langtekkelige måten å komme seg ut av Oslo sentrum på. Da den svingte opp Hegdehaugsveien holdt jeg på å svime av. Utenfor Vigelandsparken skulle den attpåtil ha en kunstpause (som bussjåføren kalte det). Helt, helt grusomt. 45 min tror jeg den brukte ut til Sandvika. I tillegg satt det en dame på første rad og niskravla med bussjåføren. Hun hadde et liten datter på under 2 år og hun skrøt uhemmet av datteren sin. Ække det litt snålt?

Vel fremme på senteret var Lefdal første stoppested. Det er Fredrik som er sjefen denne dagen når det gjelder butikkvalg, men jeg klarer å lure inn noen stopp histen og pisten så jeg kom hjem med nye skåler, skjeer og Puka te. Det viktigste var likevel SSX spillet Fredrik var på jakt etter. Det var ikke så lenge etter at det var i boks at han ville hjem.

Klok av skade skulle vi ikke ta den dumme bussen hjem. Hadde sjekket at toget ville bruke 15 min til Oslo S. Nydelig. Not. Da toget ankom Skøyen fikk vi beskjed om at dette var siste stopp for det var noen arbeider et eller annet sted. Det var satt opp buss videre. Og jeg som var ferdig med buss. Da vi kom ut fra togstasjonen, står det selvfølgelig ikke busser og venter. Neida, det er bare å vente. Først buss skulle til Lillestrøm og IKKE Oslo S. Fantastisk opplegg. Tilslutt havnet vi på bussen til Nationaltheateret. Kom til Nationaltheateret akkuart ett minutt etter at bussen vår hjem gikk. Blir så kjempehumør kjenner jeg. Da ble det T-banen og var hjemme omtrent 1 time og 20 min etter av vi dro.

Men vi hadde en kjempehyggelig tur altså. Jeg er bare ikke skrudd sammen for å reise kollektivt som ikke går på skinner.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar