tirsdag 27. mars 2012

Kundeservice

Når noen får høre at jeg blogger, er gjerne det første spørsmålet: "hva blogger du om?" I mangel av noen spesielle interesser, er da svaret at jeg blogger om alt og ingenting.  Her kommer et eksempel på det.

For en tid tilbake ringte jeg Telenor kundeservice for vi hadde slitt en stund med mobilen til Haakon. Slitt i den forstand at han ikke kunne sende eller motta MMS. Den første jeg kom i kontakt med, sendte meg et oppsett for dette uten at det hjalp noen verdens ting.

Så da måtte jeg ringe på nytt. Nå hadde jeg bestemt meg for at jeg ikke skulle ta til takke med at det var mobilen eller oppsettet det var noe galt med. Han som nå tok telefonen hos Telenor prøvde seg (selvfølgelig) med dette, men jeg var helt konkret og sa at dette problemet hadde vart med flere ulike mobiler og om han kunne sjekke om det lå noe i abonnementet. Han gikk nesten motvillig med på det. Sånn omtrent var resten av samtalen:

Mannen: "ka e nummeret?" (nordlending av noe slag)
(Det er litt pussig at jeg må oppgi det, for jeg må jo taste mobilnummeret når jeg ringer dem.)

Mannen: "Å, nå ser æ det med ein gang - det ligg en spærre på nummeret!"

Kari: "Å, er det mulig for deg å oppheve den sperren da?"

Mannen:"Ja, det kan æ gjøre med ein gang - det koster 1.500 kroner"

Kari (skriker nesten):"1500 kroner??!!!"

Mannen: "Ha, ha. Jeg kødda bare!! Ha, ha, ja no vart du lurt!"

Kari: "Eh, ja, jeg begynte å lure..."

Mannen: "HA HA, ja no våkna du, HA HA!!"

Kari: "Eh, ja"

Mannen: "ja, HA HA," (han holdt jo på å le seg i hjel)

Etter at jeg hadde sagt hadet, blir jeg bedt av Telenor å vurdere kvaliteten på tilbakemeldingen ved å taste 1-5 (1 er dårligst, 5 er best). Lurte veldig på hva jeg skulle svare altså...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar