torsdag 17. september 2015

Nytt på kursfronten

Hei


Dette er noe jeg har tenkt på i flere år, og irritert meg litt over at jeg ikke får til. Nemlig å crawle. Jeg har prøvd flere ganger i basseng - helst når vi er i utlandet og jeg ikke så redd for å dumme meg ut. For det er jeg ganske sikker på at jeg gjør - dummer meg ut. Den crawlingen ser ikke bra ut - det er jeg temmelig sikker på. Frenetisk plasking med armer og ben og en pust jeg ikke forstår noenting av.


Jeg har derfor i lang tid tenkt at jeg skulle melde meg på kurs, men aldri fått meg til det.Tror jeg må sende en varm tanke til min nabo, for jeg nevnte det for henne og hun sa: "meld deg på!" Det var i grunn det som skulle til. Synes også det var litt dyrt, rundt 2.500,- for 10 ganger. Men hoppet altså i det, hvilket jeg er veldig glad for.


For noe så moro! Det har allerede vært tre kurskvelder hvor jeg var bortreist på en av dem. Jeg har det kjempegøy og tror faktisk jeg må kalle det ukas høydepunkt. Vi har riktignok ikke lært å crawle ennå, men her må det bygges sten på sten. Såpass har jeg skjønt. Enn så lenge ligger vi mest i vannet og gjør ulike øvelser, men jeg skjønner at det har en hensikt og ting må øves på. Jeg måtte flire litt sist, for da skulle vi øve oss på å rulle fra mage til rygg i vannet. I det jeg snur meg rundt, klarer jeg å vri ryggen såpass mye at instruktøren lurte på hvordan jeg i det hele tatt fikk det til. Poenget er at man skal være ganske "stiv" i ryggen når man gjør denne øvelsen, mens jeg lå der som noe jeg antar lignet en banan. Da tenkte jeg at det er fordi jeg er såpass glad i å leke i vannet, svømme langs bunn, svømme gjennom bøyler under vann eller what ever. Da har jeg sånn fin sving i ryggen, men det passet ikke helt i denne øvelsen. Synes ikke jeg heller kunne si at det var fordi jeg gjør sånn når jeg leker i vann


Det er en liten gruppe deltakere og instruktørene er kjempesøte, superflinke og spruter av energi. Det er en salig blanding av damer (og en mann) i ulike aldre. Antar det må være litt av et syn. Godt bassenget er stengt for andre.


Håper at jeg får tid til å trene utenom, for det sier de er viktig. Det minner meg på at jeg samtidig må rose tilbudet OBOS har til medlemmer på Lambertseter Bad. På lørdager og søndager når det er publikumsbading, er det halv pris på inngangsbilletten for OBOS medlemmer. Da betaler jeg 40,- for å svømme (20,- for barn). Det er et knakende godt tilbud!


Jeg håper at jeg snart beherske kunsten å crawle, gleder meg allerede til neste gang!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar