fredag 25. november 2011

En stor dag

I dag har vært en stor dag. Overdriver kanskje en smule, men jeg er veldig fornøyd. For det første spiste jeg lunsj med min venninne/tidligere kollega Jeanette. Jeg har ikke sett henne på kjempelenge så det var superkos. Jeg elsker å høre på historiene til Jeanette. Ler meg i hjel. Jeanette har forøvrig en av Norges viktigste jobber, nemlig å skaffe vann til Afrika (blondineforklart). Hun har nettopp vært i Afrika (Burundi og Rwanda tror jeg) og det var interessant å høre henne fortelle. Vi lunsjet forresten i Operapassasjen. Det var det blitt riktig så fjongt. Som å komme inn i en basarhall. Spisestedene lå som perler på en snor og alle hadde installert seg midt i passasjen. Veldig kult og nesten litt unorsk. Vi spiste på en italiensk ""kantina" som het noe med det. Raske var de også, noe som alltid er en fordel da lunsjen tross alt ikke kan trekkes ut i det uendelige.

Etter det var jeg og hentet mine nye langrensski hos Sportslageret! Jippi! Ole og jeg var der nemlig forrige fredag for å hente Ole sine ski. Jeg hadde tatt med mine "gamle" Madshus Ski for å høre med dem om det var skiene eller meg det var noe galt med. Mannen som ekspederte oss, hadde en kompetansen som overgikk alt jeg har møtt og hadde jeg visst halvparten så mye som ham, hadde jeg vært definert som guru. Utrolig morsomt å handle et slik sted. Han kunne fortelle meg at mine eksisterende ski var ubrukelige. Dette var kortversjonen, slik den ville fremstått på fordsiden av VG. Han forklarte i sju vide og sju brede om hvorfor jeg hadde dårlig glid og at de egentlig ikke egnet seg til noe annet enn å labbe med. Da var det jo helt umulig å slå seg til ro med "labbe i skogen med bål i sekken ski" så jeg måtte jo bestille nye. Han advarte meg imidlertid om at dette var racing ski og mye vanskeligere å stå ned bakker. Han gikk deretter og fant noen "snille" racing ski så han må jo tro jeg er elendig til å stå ned bakker.

Så nå må det komme snø! Jeg som skal gå Holmenkollen Skimaraton og greier (bare den korte da)

Må innrømme at jeg har kjøpt ny skijakke også (ikke i dag da). Den forrige er helt OK, men da min kollega Hedda sa: "ja, det var sånn jakke jeg hadde forrige gang det - eller var det forrige gang der igjen" fikk jeg liksom følelsen av at jeg ikke var helt "up to date". Så nå har jeg en ny i lyseblå. Det får bli julegave til meg fra en eller annen.

1 kommentar:

  1. Det var sjukt hyggelig! Lurte på om du kom til orde, så jeg tror vi får gjenta suksessen snart. veldig arti med sånn blogg altså...

    SvarSlett